بهترین برنامه‌ های مترجم صوتی و متنی برای سفر + لینک دانلود اپلیکیشن ها

بهترین برنامه‌ های مترجم صوتی و متنی برای سفر زبان ، مهمترین ابزاری است که می توان به واسطه آن با دیگران ارتباط برقرار کرد. از جمله زمان هایی که فقدان تسلط به زبان احساس می‌شود درست زمانی است که شما حتی برای سفارش یک غذا نیز قادر به برقراری ارتباط با اطرافیان خود نخواهید […]

بهترین برنامه‌ های مترجم صوتی و متنی برای سفر

بهترین برنامه‌ های مترجم صوتی و متنی برای سفر

زبان ، مهمترین ابزاری است که می توان به واسطه آن با دیگران ارتباط برقرار کرد. از جمله زمان هایی که فقدان تسلط به زبان احساس می‌شود درست زمانی است که شما حتی برای سفارش یک غذا نیز قادر به برقراری ارتباط با اطرافیان خود نخواهید بود.

اپلیکیشن های مترجم تقریبا نزدیک به یک دهه است که تعامل با دیگران را برای همه راحت کرده اند.

برنامه های ترجمه می‌توانند تلفن هوشمند شما را به یک مترجم شخصی در سفر تبدیل کنند و به شما امکان می‌دهند در خارج از کشور به راحتی مکالمه و ارتباط برقرار کنید.

برنامه های مترجم صوتی و متنی با قابلیت‌هایی مانند ترجمه آفلاین و آنلاین ، بهترین و راحت‌ترین گزینه برای ترجمه زبان های مختلف هستند ، که در این مقاله از سفر366 ، قصد داریم تعدادی از بهترین برنامه‌ های مترجم صوتی و متنی برای سفر را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بهترین برنامه‌ های مترجم صوتی و متنی برای سفر

Microsoft Translator

بهترین نرم افزار مترجم آفلاین Microsoft Translator است .

این برنامه تلفن همراه می‌تواند به شما کمک کند بیش از 60 زبان را با استفاده از متن یا صدا ترجمه کنید.

در داخل برنامه، می‌توانید نوع ترجمه مورد نیاز خود را انتخاب کنید: گفتاری، تایپ شده یا تصویری باشد یا فقط روی آیکون People ضربه بزنید، که به شما امکان می‌دهد با به اشتراک گذاری کد دیجیتال از طریق تلفن هوشمند مکالمه را شروع کرده یا به آن بپیوندید.

این برنامه ، ترجمه تصاویر دارد که می‌تواند برای خواندن علائم، منوها و دیگر متون چاپی مفید باشد.

کارکرد این اپلیکیشن به‌عنوان مترجم صوتی همه زبان ها ساده است. شما به‌سادگی می‌توانید صحبت‌های خود را به‌شکل ویس ضبط کنید و Microsoft Translator بلافاصله آن‌ها را به زبان مد نظر شما ترجمه می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این برنامه، توانایی کار در حالت آفلاین است که این امکان را به شما می‌دهد تا حتی در نقاطی که دسترسی به اینترنت محدود یا غیرممکن است، بتوانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت، کافی است پیش از سفر، بسته‌های زبانی مد نظرتان را دانلود کنید.

این برنامه برای iOS ،Android  و Windows 10 موجود است.

لینک دانلود Microsoft Translator از Google Play

لینک دانلود Microsoft Translator از App Store

Microsoft Translator

Google Translate

از ویژگی‌های Google Translate این است که از 180 زبان مختلف دنیا پشتیبانی می کند و از قابلیت هایی مانند مترجم زنده ویدیویی، حالت مکالمه و مترجم صوتی نیز در برخی از زبان ها استفاده میکند. بیش از 100 میلیارد کلمه را در روز ترجمه کرده و از امکان تبدیل کردن یک متن به صوت نیز برخوردار است.

شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین از گوگل ترنسلیت استفاده کنید.

هنگامی که در تعطیلات در یک کشور خارجی هستید و قادر به خواندن علائم جاده‌ای یا منوی رستوران نیستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس بگیرید و بقیه کار را به برنامه بسپارید.

  • لینک دانلود Google Translate از Google Play
  • لینک دانلود Google Translate از App Store

Google Translate

iTranslate

iTranslate برنامه ساده و محبوبی است که به شما کمک می‌کند تا در بیش از 100 زبان مختلف مکالمه کنید. در آی ترنسلیت می‌توانید با تلفن خود صحبت کنید و به طور خودکار، کلمات شما را به هر زبان که انتخاب کنید ترجمه می‌کند.

این برنامه در اپ استور دانلود بالای 50 میلیون بار داشته و یک برنامه کاملاً ثابت شده است. برای استفاده از نسخه پیشرفته این اپلیکیشن مترجم، باید هزینه اشتراکش را پرداخت کنید که سالی حدود 40 دلار می‌شود؛ .

iTranslate نیز مانند سایر اپلیکیشن های مترجم به صورت آفلاین قابل استفاده است و یک برنامه اضافی برای استفاده از Apple Watch  شما ارائه می‌دهد. هم چنین برای iOS، Android و به صورت وب اپ آنلاین در وب سایت در دسترس است.

  • لینک دانلود ITranslate از Google Play
  • لینک دانلود ITranslate از App Store

iTranslate

Say Hi

Say Hi بهترین نرم افزار مترجم صوتی آفلاین پیشنهادشده‌ای است که مترجم صوتی آن به‌خوبی می‌تواند زبان فارسی را تشخیص دهد و به زبان‌های دیگر ترجمه کندو در میان تمام اپلیکیشن های کاربردی برای ترجمه از پشتیبان ترجمه صوتی بسیار قوی استفاده می‌ کند.

علاوه‌ بر قابلیت مترجم صوتی که به‌خوبی در این برنامه بهینه شده است، امکان ترجمه تصویری هم در آن وجود دارد و می‌‌توانید با عکس گرفتن از یک متن، آن را به زبان دل‌خواه ترجمه کنید. البته در مترجم تصویری این برنامه، امکان عکس گرفتن از متن فارسی به زبان دیگر ممکن نیست؛ اما می‌توانید یک متن به زبان دل‌خواه را به زبان فارسی ترجمه کنید.

اگر شما در موقعیتی قرار داشته باشید که نیاز به مکالمه احساس شود، برنامه Say Hi می‌تواند مانند یک مترجم حضوری در کنار شما، این کار را به‌سرعت انجام دهد. بنابرین برای ترجمه هر جمله یا کلمه نیازی به تغییر زبان مبدأ و مقصد ندارید و در کمترین زمان می‌توانید با هر شخصی گفت‌وگو داشته باشید.

این اپ از 100 زبان مختلف دنیا پشتیبانی می کند.

say hi

Trip Lingo

Trip Lingo تنها یک مترجم نیست بلکه دارای یک پک کامل اصطلاحات است که به شما کمک می‌کند بیشتر شبیه به یک فرد محلی و کمتر شبیه یک توریست باشید.

اپلیکیشن تریپ لینگو نیز مانند بیشتر اپلیکیشن ‌های مترجم از زبان فارسی پشتیبانی می کند و دسترسی به تمام قابلیت های آن در نسخه رایگان محدود است اما در نسخه پولی با پرداخت ماهانه 20 دلار به بالا امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

این برنامه بیش از 2000 عبارت را به حالت  های ترجمه رسمی، ترجمه روزمره و ترجمه خیابانی ترجمه میکند.

این برنامه شامل خط مستقیم خدمات اضطراری، ماشین حساب و راهنمای آداب و رسوم برای بهبود آداب فرهنگی شماست. با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید بلافاصله به مترجمان زنده در حالت آماده به کار دسترسی پیدا کنید.

یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های برنامه Trip Lingo که در دیگر برنامه‌های مترجم دیده نمی‌شود، امکان ترجمه زنده است. به این صورت که می‌توانید از طریق تلفن همراهتان، از این ویژگی بهره‌مند شوید. این ویژگی برای زبان انگلیسی و سایر زبان‌های پراستفاده طراحی شده است.

در این اپلیکیشن شما میتوانید واحدهای مختلف را نیز به یکدیگر تبدیل کنید که این قابلیت در میان اپلیکیشن های مترجم ، خاص و ویژه است.

Trip Lingo

WayGo

WayGo به ویژه برای مسافران انگلیسی زبان که از آسیا بازدید می‌کنند ، مثلا کشورهای خاور دور مانند چین، ژاپن و کره ، بسیار مفید است.

اپلیکیشن مترجم وی گو به‌طور اختصاصی برای ترجمه زبان‌های آسیای شرقی ایجاد شده و در چند ثانیه می‌تواند جملات چینی، کره‌ای و ژاپنی را به زبان انگلیسی برگرداند. توجه داشته باشید که زبان فارسی در این برنامه وجود ندارد.

نسخه رایگان در این برنامه بسیار محدود است و با نسخه پولی شما بعد از پرداخت 12 دلار می توانید تمامی زبان ها یعنی کره ای، چینی و ژاپنی را به صورت نامحدود استفاده کنید. همچنین امکان خرید اشتراک هفتگی یا خرید یک زبان با قیمت کمتر هم وجود دارد.

علاوه بر ترجمه های متنی و تصویری، WayGo از ترجمه های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند، که برای وقتی که سعی می‌کنید تلفظ های صحیحی را بدست آورید مفید است.

WayGo همچنین به صورت آفلاین نیز کار می‌کند.

WayGo

 

 سخن آخر 

در این مقاله ، تعدادی از بهترین برنامه‌ های مترجم صوتی و متنی برای سفر به همراه لینک دانلود آن ها، معرفی شد. همه این برنامه ها در سفر به نوعی کاربردی هستند؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر ، حداقل دو  اپلیکیشن‌ مخصوص سفر را دانلود کنید.

شما تاکنون کدام‌یک از اپلیکیشن های معرفی‌شده در این مطلب را استفاده کرده‌اید؟

به‌نظر شما بهترین نرم افزار مترجم صوتی و متنی آفلاین چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *