قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش قلعه جنی کیش یکی از مقاصد تفریحی جزیره کیش در استان هرمزگان است که از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود. این جاذبه که در غرب جزیره کیش واقع شده، درگذشته کاربری نظامی داشته، اما به دلیل مرگ مشکوک چند سرباز خالی از سکنه شده است. داستان قلعه جنی کیش در اوایل دهه […]

قلعه جنی کیش یکی از مقاصد تفریحی جزیره کیش در استان هرمزگان است

قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش یکی از مقاصد تفریحی جزیره کیش در استان هرمزگان است که از ترسناک‌ترین جاهای دیدنی کیش محسوب می‌شود.

این جاذبه که در غرب جزیره کیش واقع شده، درگذشته کاربری نظامی داشته، اما به دلیل مرگ مشکوک چند سرباز خالی از سکنه شده است.

قلعه جنی کیش

داستان قلعه جنی کیش

در اوایل دهه 40 هجری شمسی، از این قلعه به‌عنوان ژاندارمری و پاسگاه کیش استفاده می‌شد. در طول شب صداهای ترسناک از داخل و اطراف قلعه به گوش سربازان و درجه‌داران می‌خورد که وحشت آن‌ها را در پی داشت و با این ادعا که قلعه تسخیر شده است، به فکر ترک‌ آن افتاده بودند.

در همان دوره، چهار سرباز برای کشیک شبانه در پاسگاه مانده بودند. در ساعات اولیه صبح که نوبت تعویض شیفت نگهبانی بود،  با بدنی بی‌جان، چشمان وحشت زده و صورت کبود پیدا شدند. این اتفاق باعث شد که پاسگاه ژاندارمری به‌سرعت تخلیه شود.

در پی حادثه ای دیگر ، یکی از رانندگان تاکسی کیش مسافری را برای بازدید کشتی یونانی برده و در زمان انتظار برای بازگشت مسافر، به قلعه جنی رفته بود. در حوالی غروب که به قلعه نزدیک می‌شود، گروهی را در یک مراسم عروسی مشاهده می‌کند که به‌جای پا، سم داشتند. او با ترس ماشین را خاموش می‌کند و در ماشین پنهان می‌شود تا عروسی تمام شود.

ساختمان قلعه جنی کیش

ساختمان قلعه جنی، برخلاف بسیاری از قلعه‌های تاریخی که بناهایی مدور هستند، به شکل مستطیل طراحی شده و در دو نقطه روبروی هم، دارای دو برجک بزرگ و وسیع است که برجک‌های دیده‌بانی و تک‌تیراندازی هستند.

دیوارهایی که دورتادور این قلعه را احاطه کرده، دیوارهایی بسیار مستحکم هستند. به علاوه یک باغچه کوچک در مرکز قلعه دیده می‌شود. در داخل قلعه نیز چندین اتاق تودرتو و اتاق‌هایی به شکل L وجود دارد و برای دسترسی به بالاترین نقطه برجک‌ها هم راه‌پله‌هایی قدیمی ساخته شده است.

قلعه جنی کیش

آیا امکان بازدید از قلعه جنی کیش وجود دارد؟

در طول شبانه ‌روز می‌توانید به رایگان از این قلعه دیدن کنید، با این حال، بهتر است هنگام غروب آفتاب نزدیک این قلعه نشوید.

قلعه جنی هیچ نگهبانی ندارد و تنها ورودی آن مسدود شده است؛ گرچه می‌توان از میان بلوک‌ها رد شد و به داخل ساختمان رفت.

 

 

برای سفر به کیش ، با خرید بلیط هواپیما ارزان می‌توانید در مدیریت بودجه سفر خود تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید. آژانس هواپیمایی سفر366  ، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را به تمامی فرودگاه‌های داخلی و فرودگاه‌های بین‌المللی خارجی ارائه می‌کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره 46 3 42 – 021  تماس بگیرید و از همکاران مجرب ما در بخش فروش مشاوره دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *