کیش یا قشم؟

کیش یا قشم؟ کیش یا قشم؟ این سوال بسیاری از علاقه مندان سفر به جنوب کشور است.شما سفر به جزیره زیبای قشم را ترجیح می دهید یا تفریحات متنوع جزیره کیش را ؟ واقعیت این است که قشم و کیش، دو جزیره گردشگری فوق العاده زیبا با ویژگی‌های منحصر به فرد هستند. اما اینکه کدام […]

کیش یا قشم؟

کیش یا قشم؟

کیش یا قشم؟ این سوال بسیاری از علاقه مندان سفر به جنوب کشور است.شما سفر به جزیره زیبای قشم را ترجیح می دهید یا تفریحات متنوع جزیره کیش را ؟

واقعیت این است که قشم و کیش، دو جزیره گردشگری فوق العاده زیبا با ویژگی‌های منحصر به فرد هستند. اما اینکه کدام یک برای شما، جذاب‌تر است به اولویت‌ها و هدف شما از سفر بستگی دارد.

در این مطلب از بلاگ سفر366، کیش و قشم را با هم مقایسه می‌کنیم تا انتخاب بین این دو مقصد برای شما آسان تر شود.

قشم، جزیره‌ای با طبیعتی بکراست که برای گردشگرانی که به کشف مناطق طبیعی مثل مثل جنگل‌های حرا و مناظر صخره‌ای علاقه‌مندند، جذابیت دارد .

کیش با بازارهای مدرن، امکانات تفریحی و توریستی متنوع و هتل‌های لوکس، مکان مناسبی برای آن دسته از مسافرانی است که به‌دنبال خرید و گشت‌وگذار هستند.

جزیره قشم

وسعت جزیره‌ها

قشم، بزرگ‌ترین جزیره ایران، در بخش شرقی خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده است . گرچه فقط بخشی از این جزیره بافت شهری دارد و باقی آن روستا و جاذبه‌های طبیعی است. اما کیش وسعت کمتری دارد و بخش زیادی از آن را بافت شهری تشکیل داده است.

آب‌و‌هوای کیش و قشم

هر دو جزیره کیش و قشم به دلیل نزدیکی به خط استوا  و تحت تأثیر آب‌ های خلیج‌فارس ،آب و هوایی شرجی دارند. به لحاظ آب و هوایی تفاوت زیادی بین کیش و قشم وجود ندارد.

ولی کیش، به دلیل وسعت کمتر، آب‌وهوایی نسبتاً معتدل‌تر و رطوبت کمتری دارد.

قشم با مساحت گسترده‌تر، تنوع آب‌وهوایی بیشتری دارد که باعث شود که در برخی مناطق، گرما و رطوبت بیشتری را در مقایسه با کیش تجربه کنید.

به هر حال بهترین زمان  برای سفر به کیش و قشم ، در ماه اول فصل بهار و همچنین ماه آخر فصل پاییز است.

سواحل قشم و کیش

در جزیره کیش به دلیل وجود امکانات  متنوع  تقریبا در کنار تمامی سواحل، رستوران و کافه‌های زیادی وجود دارد. همچنین فستیوال‌های مختلفی در برخی از سواحل کیش به‌صورت مناسبتی برگزار می‌شود . سواحل کیش همگی مدرن و مجهز هستند.

در کیش نیز جاذبه‌های تاریخی مختلفی مثل شهر زیرزمینی کاریز و قلعه پرتغالی‌ها و غیره وجود دارد که از نظر وسعت بسیار کمتر از قشم است.

در عین حال سواحل قشم بسیار بکرتر و خلوت‌تر از کیش هستند. امکانات ساحلی مثل کلوب‌ها، پارک‌ها، رستوران و کافه‌ها در برخی از سواحل آن وجود دارد. در این جزیره شما با سواحل ماسه‌ای، صخره‌ای، گلی، مرجانی و جنگل‌های حرا رو به رو هستید که زیبایی خاص خود را دارند.

ساحل کیش

جاذبه های گردشگری کیش و قشم

جزیره کیش یک جزیره مدرن است که از جمله جاذبه‌های گردشگری آن  میتوان به کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، پارک آبی، پارک دلفین ها و غیره اشاره کرد.

اما جزیره قشم به دلیل خطه پهناور ، جاذبه ‌های تاریخی زیادی از جمله مقبره بی بی مریم، روستای لافت، بام قشم، سد گوران، چاکو، دره ستارگان، جنگل های حرا  دارد. جاذبه‌های طبیعی و بکر در قشم، بیشتر از کیش است. طبیعت جزیره قشم، در گذر میلیون‌ها سال ایجاد شده است.

در کیش هم می‌توان طبیعت مخصوص جزیره و سواحل را پیدا کرد؛ اما وسعت و تنوعش به‌اندازه قشم نیست.

دره-ستارگان-از-جاهای-دیدنی-قشم-سفرزون-0006

تفریحات کدام بهتر است ; کیش یا قشم؟

در هر دو جزیره می‌توانید تفریحات آبی مختلف از غواصی تا جت اسکی، پدل بورد و غیره را تجربه کنید. اما در جزیره کیش تعداد و تنوع کلوپ‌‌های تفریحی بیشتر است .

برخلاف کیش که هم پلاژ آقایان و هم پلاژ بانوان دارد، در قشم خبری از پلاژ جداگانه نیست و می‌توانید به‌جای آن به سراغ غواصی بروید.

تفریحات قشم هزینه کمتری نسبت به کیش دارد.

تفریحات کیش

مراکز خرید

هر دو جزیره از جمله مناطق آزاد به‌شمار می‌روند و در نتیجه مقاصد مناسبی برای خرید  هستند.

بطور کلی تعداد مراکز خرید مدرن در جزیره کیش بیشتر از قشم است و قیمت کالاها هم در آن بیشتر است.

در جزیره قشم نیز با مراکز خرید متعدد و مختلفی روبرو هستید که در تمام نقاط جزیره پراکنده شده اند. برای مثال درگهان یکی از معروفترین مراکز خرید در قشم است که اجناس عرضه شده در آن، قیمت پایین تری دارند.

اگر قصد پاساژگردی دارید، کیش گزینه مناسب‌تری برای شماست ولی اگر برنامه سفر شما برای خرید از مراکز تجاری است، قشم به دلیل قیمت‌های  مناسب تر، گزینه بهتری به شمار می رود.

مرکزخرید کیش

رستوران های کیش و قشم

در جزیره کیش انواع و اقسام رستوران ها و کافه های مدرنی وجود دارند که در آنها انواع غذاهای سنتی و بین المللی سرو خواهند شد. هزینه رستوران های لوکس و مدرن جزیره ی کیش بسیار بالاست.

تنوع غذاها در رستوران های قشم مانند رستوران های کیش نیست. اما همچنان مانند رستوران های کیش کیفیت غذا ها بسیار بالاست و قیمت غذا در رستوران های قشم از رستوران های کیش پایین تر است.

اقامت در دو جزیره

در جزیره کیش شما با هتل‌ های معمولی تا لوکسی روبرو هستید که بدون هیچ نقصی امکانات بی نظیری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. بیشتر هتل ها در کنار سواحل ساخته شده‌اند.

در قشم نیز شما با اقامتگاه های لوکس و مناسبی روبرو هستید که بهترین خدمات را ارائه می دهند . البته از بعضی جهات اقامتگاه و هتل های قشم همانند جزیره کیش لوکس نبوده و از این جهت هتل ها در جزیره کیش کمی برتری دارند.

اقامتگاه قشم

سخن پایانی

کیش یا قشم؟ ما در این مقاله سعی کردیم تا مقایسه کاملی بین  فاکتورهای اصلی جزایر کیش و قشم داشته باشیم تا شما با آگاهی کامل بتوانید مقصد سفر خود را انتخاب کنید.

باید بگوییم که کیش یک مقصد لوکس است و بیشتر برای کسانی مناسب است که دوست دارند در طول سفر از امکانات رفاهی و تفریحی مدرن استفاده کنند؛ درصورتی‌که قشم با طبیعت خاص و وسعت زیادش، مقصد مناسب‌تری برای کسانی است که اهل ماجراجویی و لذت بردن از طبیعت هستند.

کدام‌یک از این دو جزیره، مقصد سفر بعدی شماست؟

تور ارزان کیش

تور ارزان قشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *