دروازه میندوس بدروم

یکی از آثار باستانی بدروم بقایای دروازه میندوس بدروم است که تنها اثر باقی مانده از شهری است که در زمان خود پایتخت کشور بوده است.دروازه میـنـدوس بدروم در بخش شرقی بدروم واقع شده است. به دلیل اهمّیت این بنا، یک گروه متخصص بازسازی این بنا را برعهده گرفتند. این بنا که هم اکنون در […]

دروازه میندوس بدروم

یکی از آثار باستانی بدروم بقایای دروازه میندوس بدروم است که تنها اثر باقی مانده از شهری است که در زمان خود پایتخت کشور بوده است.دروازه میـنـدوس بدروم در بخش شرقی بدروم واقع شده است.

به دلیل اهمّیت این بنا، یک گروه متخصص بازسازی این بنا را برعهده گرفتند. این بنا که هم اکنون در نزدیکی قبرستان Gumbet قرار دارد در گذشته به سمت مسیر رسیدن به Gumuşluk گشوده می شد.آن طور که از شواهد تاریخی به دست آمده این بنا در قرن چهارم پیش از میلاد احداث شده است به لحاظ ارزش تاریخی این بنا یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار در بدروم است.

تور بدروم ترکیه یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشی در فصل تابستان می باشد.

تاریخچه دروازه میندوس بدروم

دروازه میندوس بدروم در واقع دروازه شهر باستانی هالیکارناسوس در این منطقه بوده است. در زمان حکومت Mausolus او برای محافظت از پایتخت حکومت خود، دیواری مستحکم دور تا دور شهر احداث کرد که دارای سه دروازه بود.

دروازه میندوس بدروم

دروازه Triplyon در شمال، دروازه Mylasa در شرق و دروازهMyndos در غرب شهر یک سپر محافظتی مستحکم برای شهر ایجاد کرده بودند. امّا سیستم دفاعی شهر به این دروازه ها محدود نمی شد. آنها یک خندق عظیم نیز برای مقابله با مهاجمین احتمالی حفر کرده بودند. این خندق 56 متر طول، 7متر پهنا و 5/2 متر عمق داشت.زمانی که اسکندر بزرگ به این شهر حمله کرد از خندق عظیم و طولانی که در کنار این دروازه بود نتوانست عبور کند.

گفته میشود اسکندر ابتدا به دروازه Mylasa حمله کرد که امروزه چیزی از آن باقی نمانده است. چند روز بعد اسکندر به دروازهMyndos حمله کرد. وسعت خندق جلوی دروازه مانع پیروزی اسکندر شد. لذا او عقب نشینی کرد. او که در دیگر حملات خود با چنین مقاومتی روبرو نشده بود مجبور شد مدت ها این شهر را محاصره کند تا راه نفوذی بیابد. سربازان از بالای دروازه با تیرها و گلوله های آتشین از خود دفاع می کردند. درگیری سختی بین دو لشکر صورت میگیرد و هر دو تلفات بسیاری می دهند. پس از یک درگیری خونین سرانجام لشکر اسکندر پیروز شد.

با سفر 366 بهترین خاطره ها را در سفر های خود تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *